Po rekordinio rugsėjo „YIT Lietuva“ šiemet jau pardavė daugiau butų nei per visus praėjusius metus
Nekilnojamojo turto (NT) tema visada buvo ir yra viena aktyviausiai gvildenamų aktualijų. Tik ekspertai atviri – situacija rinkoje nuolat kinta, o jos prognozavimas neretai primena būrimą iš kavos tirščių. Tačiau šiandien sutariama dėl vieno – gyvenimo pokyčiai koreguoja NT pirkėjų įpročius ir statytojai, norėdami išlikti konkurencingi, privalo prie pastarųjų prisitaikyti. Todėl ekspertai pasakoja, kokie įsigyjančiųjų būstą poreikiai dabar aktualiausi, kodėl dar visai neseniai svarbiais buvę prioritetai stumiami į šoną bei kaip atrodo šiuolaikinio NT vystytojo kliento portretas.
Į investavimą žiūri kitaip
Nors NT rinka Lietuvoje šiuo metu yra šiek tiek aprimusi, tačiau prognozuotas ilgalaikis jos sąstingis nepasitvirtino. Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovės „YIT Lietuva“ NT marketingo ir pardavimų skyriaus vadovė Jurga Vilkenė sako – pirkėjų aktyvumas palaipsniui auga ir gyventojai vis drąsiau žvalgosi į naujus projektus.
„Įsigyjančiųjų būstą poreikiai šiandien jau kitokie. Laiko patikrinta nuomonė, kad NT yra pati geriausia investicija, išlieka, tik pirkėjai atsargiau renkasi ir yra išrankesni, nebenori investuoti į bet kokį turtą. Jie vertina pastarojo likvidumą, taip pat – vietą, kurioje yra būstas. Tokiems pirkėjams taipogi svarbi pastatymo kokybė, dėmesys kreipiamas ir ne tik statytojo deklaruojamam garantinės priežiūros įsipareigojimui, bet ir realiam jo vykdymui“, – kalba J. Vilkenė.
Todėl, priduria ji, NT vystytojai turi atsakingai žiūrėti į šiuos pirkėjų lūkesčius. Antraip statytojas praras savo konkurencinį pranašumą rinkoje, o klientas pasirinks kitą pasiūlymą.
„Žinoma, dalis pirkėjų savo finansines galimybes įsivertina kartu su bankais ir būstą perka tik turėdami finansavimą. Tačiau turto įsigijimas dar nepastatytame projekte yra šiek tiek kitoks. Užsitikrinti bankų finansavimą tokioje ankstyvose stadijoje kol kas yra neįmanoma. Todėl šiuo atveju į rinką žengia tie pirkėjai, kurie turi stiprų finansinį pagrindą. Jie labiau užtikrintai perka butus, nes dėl pirkimo finansavimo į bankus net nesikreipia. Šie žmonės renkasi aukštos klasės erdvius būstus su įspūdingomis panoramomis, didelėmis terasomis. Tokio išskirtinio NT poreikis visada buvo aktualus, toks ir išlieka“, – sako J. Vilkenė.
Nebenori tik stogo virš galvos
Paklausta, kaip šiandien dar pakito NT pirkėjų poreikiai, J. Vilkenė pažymi – per pastarąjį dešimtmetį vis patrauklesnė tampa pilna būsto apdaila. Anot ekspertės, retas kuris dabar ryžtasi ją atlikti pats, todėl šią užduotį patiki profesionalams.
„Patikimi statytojai laikosi savo įsipareigojimų, darbų technologijos ir atliktiems darbams suteikia garantiją. Tačiau jaunosios kartos NT pirkėjams šiandien svarbūs ir kiti nauji poreikiai, pastebimai pakitę pastaruoju metu. Būtent jauno amžiaus klientai dabar formuoja šiuolaikišką rinkos pasiūlą. Šiems žmonėms jau nebeužtenka turėti tik keturias sienas ir stogą virš galvos”, – teigia J. Vilkenė.
Anot jos, naujakuriams jau svarbus kompleksiškumas. Todėl šiuolaikiškiems pirkėjams rūpi bendrijos draugiškumas, kaimynai, namų aplinka.
„Žmonės taip pat nori apsilankyti vystomame projekte, įvertinti darbų kokybę. Apžiūrėti, kaip sutvarkyta aplinka, koks laiptinių interjeras, ar patogios automobilių stovėjimo aikštelės, kiek yra vietų sandėliavimui. Dėl to stengiamės įtikti pirkėjui. Daug dėmesio skiriame bendrosioms erdvėms, namo architektūrai. Netgi parenkame tokią vidinių kiemų augmeniją, kuri gražiai atrodytų ne tik projektą parduodant, bet ir išlaikytų savo kokybę bei išvaizdą daugybę metų“, – pasakoja ekspertė.
Siūlo nedvejoti
Užsiminusi apie šiandieninių NT pirkėjų poreikį visapusiškam projektų vystymui, J. Vilkenė papildo – lūkesčių būstui yra ir daugiau. Anot ekspertės, šiuo metu žmonių gyvenimo būdas yra gerokai pakitęs, todėl prie jo prisitaikyti turi ir namai.
„Daugėja besirenkančių tvarų transportą. Todėl vystytojai, projektuodami daugiabučius, įrengia dviračių saugyklas, elektromobilių įkrovimo bei stovėjimo aikšteles. Naujakuriai nori ir kuo daugiau šviesos namuose, taigi didinami langai, o įprastus radiatorius keičia grindinis šildymas“, – vardina ji.
Visa tai, pasak jo, atspindi dabartinę NT rinką. Visgi, sako J. Vilkenė, būsto poreikiai gali kisti, atsirasti nauji pirkėjų įpročiai, tačiau viena tendencija atspari visiems pokyčiams.
„NT yra ilgalaikė investicija. Sklypų miestuose mažėja ir, susidarius būsto deficitui, turto likvidumas ateityje tik dar labiau išaugs. Todėl į būstą investuoti verta, o norint, kad būsimas turtas taptų svajonių namais, verta tartis su statytojais, finansinėmis institucijomis. NT rinkos prognozių daug, tik reta jų išsipildė per pastaruosius metus. Mes patys stebime vis augantį būsto poreikį ir, jį atliepdami, statome namus, kurie atitinka šiandienos lūkesčius“, – reziumuoja „YIT Lietuva“ atstovė.