Tvariam būstui – paskolos geresnėmis sąlygomis: kodėl bankams apsimoka skatinti jo įsigijimą?
Siekiant didinti šalies susisiekimo infrastruktūros kokybę, toliau auga investicijos į svarbiausią Lietuvos transporto arteriją – magistralinį kelią A1. Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pradėjo Vilnius–Kaunas–Klaipėda kelio ruožo nuo 198,927 iki 202,607 km kairės pusės atnaujinimo darbus. Šio „Via Lietuva“ užsakyto projekto vertė – 2,41 mln. eurų su PVM. Visus darbus planuojama užbaigti per 3 mėnesius.
„A1 magistralė – svarbiausia Lietuvos automagistralė, jungianti tris didžiausius šalies miestus ir užtikrinanti efektyvų krovinių bei keleivių judėjimą tarp jų. Dėl itin intensyvaus eismo kelio nusidėvėjimas čia vyksta itin sparčiai. Todėl remonto darbai yra ne tik būtini, bet ir svarbūs visai šalies transporto sistemai bei eismo saugumui“, – sako bendrovės „YIT Lietuva“ vadovas Kęstutis Vanagas.
Atnaujinama ne tik danga, bet ir svarbus viadukas
Šiuo metu ruože esanti kelio danga yra stipriai susidėvėjusi – joje matomos gilios provėžos ir plyšiai. Atliekant remonto darbus kelias nebus platinamas, tačiau esama asfalto danga bus nufrezuojama iki 10 cm storio, įrengiamas naujas pagrindo sluoksnis, surištas hidrauliniais rišikliais, o viršuje bus paklota trisluoksnė nauja asfalto danga. Bendras asfaltu dengiamas plotas sieks apie 41 tūkst. kv. metrų.
Bus atnaujinamas ne tik kelio ruožas, bet ir kapitaliai remontuojamas 201 km esantis tunelinis viadukas, vykdoma jo kelio dangos rekonstrukcija iki pat perdangos plokštės, keičiami turėklai, remontuojamos atramos bei perdangos kraštinės plokštės. Šis viadukas yra ypač svarbus aplinkinių vietovių gyventojams ir ūkininkams – juo galima saugiai kirsti intensyvią automagistralę.
Svarus poveikis saugumui ir aplinkai
Vidutinis paros eismo intensyvumas šiame ruože siekia 15,9 tūkst. transporto priemonių. Pasak K. Vanago, dabartinė kelio būklė ne tik kelia grėsmę eismo saugumui, bet ir didina transporto priemonių eksploatacines išlaidas, degalų sąnaudas bei CO2 taršą.
„Atnaujinus kelio dangą pagerės važiavimo komfortas, sumažės avarijų rizika, o dėl to – net ir poveikis aplinkai. Tuo pačiu – tai svarbus indėlis į patikimą ir saugų susisiekimą tarp Lietuvos regionų. Darbus planuojame atlikti per trumpą laiką – vos per tris mėnesius, todėl svarbu užtikrinti, kad eismas būtų kuo sklandesnis ir saugesnis. Vairuotojų prašome kantrybės ir sąmoningumo atsižvelgiant į laikinas eismo ribojimo priemones”, – teigia K. Vanagas.
„YIT Lietuva“ yra Suomijos kapitalo bendrovė, priklausanti vienai didžiausių Šiaurės Europos statybos grupių „YIT“. „YIT Lietuva“ įvairius kelių infrastruktūros projektus įgyvendina visoje Lietuvoje – šiuo metu prie išvažiavimo iš sostinės, magistralėje Vilnius–Panevėžys, vykdo Tarandės tunelio įrengimo darbus, taip pat tęsia į kultūros paveldą įtraukto Kazbėjų tilto per Vokės upę Paneriuose rekonstrukciją, vykdo sostinės ir uostamiesčio gatvių remonto darbus.