• Patarimai
  • 2022-08-22
  • 303 peržiūros

Atgal į mokyklą: rugsėjui – patogus, žaismingas ir praktiškas vaikų kambarys

Vasara jau skaičiuoja paskutines dienas ir netrukus prasidės rugsėjis – mokslo, žinių bei grįžimo į mokyklą sezonas. Todėl šiam laikui būtina tinkamai paruošti vaikų kambarį, kuriame mažieji jaustųsi patogiai, žaismingai ir galėtų semtis įkvėpimo bei noro tobulėti. Kaip praktiškai ir lengvai tai padaryti? Dalinamės patarimais.

Gyvenkime švariai, jauskimės – gerai

Švarus, tvarkingas ir dažnai valomas vaikų kambarys yra viena svarbiausių mažųjų geros sveikatos, pakilios nuotaikos bei produktyvumo priežasčių. Todėl kurkite harmoningą aplinką, suteikiančią įkvėpimo ir puikios savijautos.

Vaikų kambaryje dažnai valykite dulkes, siurbkite. Lentynose, po lova, spintoje ir visoje erdvėje užtikrinkime švarą, taip suteikdami vaikams laisvę kvėpuoti, mėgautis grynu bei švariu oru. Vėdinkite vaikų kambarį kuo dažniau, periodiškai išvalykite žaislus, knygas, kitus mažųjų daiktus.

Tyrimai rodo, kad grynas oras ir saulės šviesa didina produktyvumą, užtikrina gerą nuotaiką, kvėpavimo ligų prevenciją, kokybišką miegą. Todėl vaikų stalą statykite prie lango ir nepamirškite pastarojo reguliariai praverti.

Vaikų-kambarys-1.jpg

Rinkimės tinkamus baldus

Geras poilsis lemia išties stebėtinai daug. Todėl vaikų lova turi būti patogi, proporcinga ir atsukta į kambario duris. Geriausia, įstrižai, o ne tiesiai prieš jas ar vienoje linijoje. Taip mažieji matys, kas užeina pro duris ir jausis saugiau. Saugumo bei ramybės vaikams suteikia ir tvirtas lovos galvūgalis, kurį derėtų remti prie sienos, o ne statyti po langu.

Mažųjų kambaryje turėtų stovėti ir reguliuojamo aukščio stalas. Jis prisitaikys prie vaikų poreikių, augimo bei saugos sveikatą. Labai svarbi ir tinkama bei patogi biuro kėdė. Ergonomiški baldai būtini norint sukurti sveiką ir funkcionalią aplinką vaikams, todėl į juos verta investuoti daugiau.

Vaikų-kambarys-5.jpg

Suteikime pozityvumo

Vaikų kambario sienos, tekstilė ir visas interjeras turėtų būti kuo šviesesnis, pozityvesnis bei žaismingesnis. Todėl derėtų vengti detalių, kurios mažiesiems keltų neigiamus jausmus, trukdytų miegoti ar ryte atsibusti į mokyklą. Vaiką supanti aplinka lemia jo savijautą – ramina naktį, įkvepia mokantis, džiugina ilsintis.

Taigi kiekviena smulkmena yra labai svarbi. Pavyzdžiui, laukinių gyvūnų dekoras ant sienų mažesnius vaikus gali bauginti, o kovojantys superherojai – sukelti nerimą. Dėl to geriausios – šiltos pastelinės spalvos, neutralūs interjero elementai.

Vaikų-kambarys-2.jpg

Viskam – savos lentynėlės

Mokslo metams įsibėgėjant, sparčiai auga įvairių mokyklinių projektų bei užduočių kalnai. Taip tik padaugėja netvarkos ir visur besimėtančių daiktų. Tačiau to išvengti – labai paprasta. Tereikia įrengti lentynas bei spinteles, kuriose mažieji galės susidėti savo daiktus.

Vaikams praverčia ir įvairios uždaros dėžės bei dėžutės. Čia galima sudėti kanceliarines priemones arba atskirti savo daiktus, jei kambariu dalinasi keletas vaikų. Mažieji nori ir didžiuotis savo pasiekimais. Todėl pakabinkite atviras lentynas, kuriose puikuosis trofėjai, prizai ir vaikų talentus patvirtinantys įrėminti diplomai.  

Vaikų-kambarys-4.jpg

Duokime tai, ko patys neturėjome

Mūsų vaikystės kambarys neretai yra svajonių vieta, iki šiol kelianti didžiausius sentimentus. Tačiau savo vaikams duokime dar daugiau, nei turėjome patys.

Mąstykite kūrybiškai, būkite lankstus, pasitelkite visą vaizduotę. Savo vaikų kambarį įrenkite kaip pačią visame pasaulyje įdomiausią erdvę. Ji mažiesiems niekada nesukels nuobodulio ir leis žaisti, kurti, mokytis, svajoti.

Milžiniškas pasaulio žemėlapis ant sienos, leidžiantis planuoti savo ateities keliones? Kodėl gi ne. Už mažuosius didesnis medinis namas, kuriame galima miegoti, dažyti sienas ar kalti vinis? Puiki idėja. Baltos sienos, nukabintos galybe indelių su spalvotais pieštukais, kuriais mažieji gali išpiešti visą kambarį? Pirmyn. Dovanokime vaikams pačią gražiausią vaikystę, nes tik taip jie užaugs kūrybiškomis, brandžiomis ir puikiomis asmenybėmis.