• Namų istorijos
  • 2021-02-16
  • 944 peržiūros

Keramikos studijos „Pottery like poetry“ įkūrėjai: „Svarbiausia yra noras turėti daiktą, teikiantį geras emocijas“

Netobulų formų, tačiau išskirtiniai ir su meile pagaminti keramikos dirbiniai žavi vis daugiau žmonių. Tai – akivaizdi tendencija, kurią pastebi ir patvirtina jaukumu spinduliuojančius kūrinius gaminantys, keramikos studijos „Pottery like poetry“ įkūrėjai Kristina ir Artūras.

Keramikos gerbėjų auditoriją subūrę kūrėjai vaizdingai teigia, kad keramika ir masinės produkcijos gaminiai – nepalyginami: „Tai kaip žiemą valgomas beskonis vandeningas pomidoras palyginus su šviežiu vasarą išaugintu savo daržo pomidoriuku.“

Ar susidomėjimas keramika tikrai auga? Ką pastebite veikloje?

Susidomėjimas tikrai auga, ypač – rankų darbo ir mažesniu tiražu gaminamais kūriniais. Žmonės, norėdami savo aplinkai suteikti išskirtinumo, ėmė ieškoti išskirtinių, netradicinių, netobulų formų keramikos gaminių. Masinės gamybos produktai, kurių galima rasti bet kuriame prekybos centre, nebetenkina, todėl unikalumo ir išskirtinumo ieškoma rankų darbo gaminiuose.

Suklestėjus socialinei medijai mažesniems kūrėjams tapo paprasčiau tapti matomiems ir atrandamiems – tai svariai prisideda prie augančio žmonių susidomėjimo.

keramikos_dirbiniai_namai_jaukumas_butai_vilniuje-.jpg

Minėjote keramikos dirbinių išskirtinumą. Kas dar traukia žmones domėtis rankų darbo kūriniais?

Svarbiausia yra noras turėti daiktą, teikiantį geras emocijas. Žmonės pradėjo skirti ir jausti, kuo skiriasi pramoninės gamybos ir žmogaus rankomis sukurtas produktas. Tai kaip žiemą valgomas beskonis vandeningas pomidoras lyginant su šviežiu vasarą išaugintu savo daržo pomidoriuku.

vilnius_nauji_butai_namai_jaukumas-2.jpg

Kaip manote, ką rodo noras namuose turėti keramikos dirbinių, indų – gal jau pavargome nuo masinės gamybos ir vienodumo?

Taip, masinės gamybos daiktas – tiesiog daiktas, nekeliantis jokių emocijų. Mes nebenorime TIK daiktų, norime ir jausmo – įkvėpimo, atsipalaidavimo, jaukumo. Dažnai vieną puodelį nusipirkusi klientė grįžta antrojo, sakydama, kad vyras atima iš jos puodelį.

Žmonės tikrai jaučia keramikos gaminių išskirtinumą – galime vadinti tai energija, rankų darbo unikalumu ar dar kitaip, bet profesionalumas, unikalumas ir autentiškumas, kiekviena prie kūrinio praleista minutė ir kūrybos intencija – visa tai juntama. Rankų darbo gaminiai kiekvieną valgymą, pasisėdėjimą, arbatos ar kavos gurkšnojimą gali paversti ypatingu ritualu, kuris priverčia stabtelti ir pajausti akimirkos tikrumą.

keramika_indai_namai_nauji_butai-.jpg

Kaip gimsta jūsų keramikos dirbiniai?

Meilė kūrybai ir visai mus supančiai aplinkai sukuria norą dalintis. Kurdami leidžiame sau jaustis laisvais ir atspindėti esamas emocijas. Taip kaip žemė prisitaiko prie metų laikų kaitos, keičia spalvas bei nuotaikas, taip ir mūsų gaminių kolekcijos atspindi šią kaitą, kuri vyksta ir kiekviename iš mūsų.

O kaip atrodo „Pottery like poetry“ gaminių atsiradimo procesas?

Pasitaiko, kad žmonės kreipiasi ir tikisi, kad per keletą dienų jiems galėtume paruošti individualų užsakymą. Tuomet skubame paaiškinti procesą, nes dažnai tai atrodo nesudėtinga ir paprasta. Viskas prasideda nuo kūrinio formavimo iš šlapio molio. O kai kuriuos gaminius dar ir dekoruojame specialiais poglazūriniais dažais.

Po šio etapo paliekame kūrinius 3–6 dienas išdžiūti, po to jie keliauja į krosnį, čia jie išdegami aukštoje, maždaug 1000 laipsnių temperatūroje, o visas procesas nuo krosnies pakrovimo iki atvėsimo ir iškrovimo trunka apie parą.

Išdegti kūriniai tampa tvirti ir tik tada juos dengiame glazūra, kuri yra skysto pavidalo – ja padengiame visą gaminio paviršių. Nuglazūruoti gaminiai vėl keliauja į krosnį ir tada kartojamas jų išdegimo procesas. Aukštoje temperatūroje glazūra lydosi ir virsta stiklo sluoksniu ant molio, kuris gaminiui suteikia spindesį bei atsparumą. Po šio etapo visus gaminius kruopščiai patikriname, ar neatsirado trūkumų, ir tada jie jau būna pasiruošti keliauti į klientų namus.

keramika_namuose_nauji_butai-.jpg

Kaip derinti keramikinius indus serviruojant stalą? O gal derinti visiškai nereikia?

Tai labai individualu ir kas tinka ir dera vienam, gali visiškai netikti kitam. Dažniausiai rankų darbo indai yra išskirtinių, tobulai netobulų formų ir unikalaus spalvingumo, todėl jie sunkiai dera šalia masinės gamybos indų. Patariame nemaišyti šių indų tarpusavyje, nes tai atneš paserviruotam stalui chaotiškumo.

Jei nepasitikite savo jėgomis derinant, rinkitės vienspalvius indus – tada stalas atrodys ramiai ir tvarkingai. Jei mėgstate dinamiką, rekomenduojame derinti kelias skirtingas, bet tarpusavyje derančias spalvas – pastaruoju metu tai tampa ypač populiaru. Jei turite daugiau drąsos, žaiskite su detalėmis, įveskite jums patinkančią spalvą (ne juodą ar baltą). Stalo serviravimas gali tapti labai įkvepiančiu užsiėmimu, o susėdusiems prie stalo jaukumo šaltiniu ir išprovokuoti ne vieną netikėtą pokalbį apie spalvas, formas ir jų keliamas asociacijas, prisiminimus.

keramika_pottery_like_poetry_namai-.jpg

O kaip keramikos dirbiniai interjere – ką patartumėte svarstantiems, kur padėti vieną ar kitą kūrinį?

Keramikos gaminiai interjere – kaip aksesuarai aprangoje. Prie skirtingo interjero derės skirtingi kūriniai, spalvos, formos. Kartais norisi, kad pasirinktos detalės susilietų su namais, taptų labai organiškomis ir  funkcionaliomis. Kartais norisi ryškių detalių, kurios suteiks ekstravagantiškumo ar žaismingumo – tai ypač gelbsti, kai norime kažko ypatingo – pavyzdžiui, ryškiai žalios sofos. Bet jos atsisakome, nes žinome, kad spalva gali atsibosti ir pradėti varginti greičiau, nei galėsime sau leisti nusipirkti kitą sofą. Tada galime drąsiai pasirinkti ryškiai žalią vazą ir mėgautis spalva. O daiktui atsibodus, pamerkti į jį gėlių, vėliau smilgų, vėliau plunksnų, pernešti į kitą kambarį, kur jis dėl ten esančių daiktų ir spalvų atsiskleis dar kitaip. Taip suteikiame sau nesibaigiančią kūrybos ir naujumo laisvę.